
krijg inzicht in de weg die je ideale klant aflegt en wees zijn gids gedurende zijn hele aankoopreis.
Bouw een relatie op met je prospect voor je concurrent z'n eerste contact legt.Leer je prospects beter kennen en krijg inzicht in hun gedrag, uitdagingen en noden via buyer persona's. Vervolgens breng je in kaart welke essentiële stappen ze zetten op hun weg naar een aankoop, hun buyer's journey. Dit geeft jou de kans hen in iedere fase perfect te benaderen!
85% van de ondernemingen focussen zich integraal op de beslissingsfase omdat die het snelst converteert naar een lead. Dankzij de inbound methodologie speel je in op de 3 fases waardoor je een sterke relatie opbouwt, nog voor je concurrenten hun eerste contact leggen.
Leid je potentiële klanten van de bewustwordingsfase naar de beslissingsfase, zonder hen 1 keer te storen.
Inbound marketing methodologie
Bezoekers aantrekken en converteren: van leads, naar klanten, naar ambassadeursDoor je website te optimaliseren voor inbound trek je nieuwe bezoekers aan. Die converteer je in leads met de juiste content offers en landingspagina's. Door geautomatiseerde workflows en een goede samenwerking tussen marketing en sales, transformeer je kwalitatieve leads in klanten. Maar daar eindigt het niet: deel je expertise en creëer ambasadeurs van je bedrijf!

Aantrekken van bezoekers
Door voldoende gegevens te verzamelen over je ideale klanten kun je echt op hen inspelen. Je maakt je website inbound ready en houdt rekening met de laatste SEO technieken. Rond de juiste zoekwoorden creëer je content die inspeelt op je persona's en dit in elke fase van hun buyer journey. Zo wordt je gevonden via zoekmachines en promoot je content via sociale media doorheen hun hele aankoopreis.

Converteren naar leads
Bezoekers tonen duidelijke interesse in je content. Tijd om hen via een goede call-to-action te helpen met een meer uitgebreid content offer. Maar voor wat, hoort wat! Op een landingspagina bied jij jouw e-book, video, noem maar op, aan... als de bezoeker in ruil een conversieformulier invult. Nu heb je interessante informatie over wie je lead is, wat hij of zij in het verleden heeft gelezen op je website of blog, wat hij heeft gedownload, ... Automatisch herken je de fase en persona van je lead. Ideaal om de deal te sluiten.

De deal sluiten
Een deal laat je niet meer los! Via perfect getimede automatische e-mails maak je je lead warm om je content nog meer in te duiken. Ook via zoekmachines komt je lead terug op je blog. Met leadscoring worden je kwalitatiefste leads zichtbaar. Als je marketingmachine je lead volledig heeft klaargestoomd om te kopen, wordt die naar je sales gestuurd. Dankzij de sterke relatie die de lead met je merk heeft opgebouwd en dankzij je perfecte timing is je telefoon meer dan welkom. Het opgebouwd profiel zorgt dat je lead zich perfect begrepen voelt, waarna je de laatste knelpunten kunt wegwerken. Sales wordt fun!

Je klant wordt ambassadeur
Bij inbound marketing laat je je klanten niet in de steek na een aankoop. Je beste klant is een trouwe klant en je blijft je best doen om hen op termijn verder te helpen. Dat doe je door je expertise te delen via e-mail, sociale media en evenementen. Via Smart Calls to action worden de inhoud in mails, op blogs, op sociale media, enz aangepast aan het profiel van je klant. Op deze manier maak je van hen ambassadeurs van jouw bedrijf.
De tool achter inbound marketing
De #1 inbound marketing tool