Digital Marketing Plan
Voor we startten met bouwen hebben we via een Digitaal Marketing Plan alle doelgroepen, hun noden, hun beslissingsproces, belangrijkste concurenten, kanalen,... in kaart gebracht.
Vives wordt een site die opbrengt!
Dat vives.be een online tool moest worden om bezoekers te helpen een boeiende opleiding te zoeken was duidelijk.
Doelgroepprofielen
Zo zagen we dat 'studenten' op heel wat verschillende manieren op zoek gaan naar opleidingen. Sommigen willen studeren in een bepaalde stad.
Informatie infrastructuur
Voor elk van deze doelgroepprofielen werd vastgelegd welke informatie ze zoeken en via welke pagina's.
Vereenvoudiging
Onderwijs is een complex gegeven. De uitdaging was daarbij om deze complexiteit te vertalen naar pure eenvoud
Responsive design.
Contextbalk
Via de contextbalk vindt de student andere relevante opleidingen op basis van de pagina's die hij bezocht en acties die hij op vives.be nam. Hij kan daarbij snel switchen naar andere studiegebieden en opleiden.
Kleur
Maakt duidelijk in welk studiegebied de bezoeker zich bevindt.
Sterke gebruikerservaring en meer conversie!
Indien je ergens op de site hebt aangegeven dat je op afstand wilt studeren of je bv een professional bent, dan toont vives.be een zelfde opleidingspagina automatisch op de meest relevante manier voor deze bezoeker:
- de juiste contactpersoon
- specifieke informatie
- specifieke knoppen en 'Call to action's
Een waaier van inhoud op 1 site
Evenementen
Bezoekers kunnen zich inschrijven voor een evenement via het registratiesysteem.
Promoten Evenementen kunnen gepromoot worden op de homepage. Daarnaast kan op elke pagina een evenement 'in de kijker' geplaatst worden die relevant is voor de bezoeker. Afhankelijk van de context van de bezoeker wordt het relevante evenement in de kijker getoond.
Specifieke pagina's
- Evenementen
- Nieuws
- Persberichten
- Permanente vorming
- Onderzoek
Vives Search
De Google voor het West-Vlaamse onderwijs.Zoek opleidingen, evenementen, nieuws, ... doorheen de volledige website en filter ze op campus, studiegebied of type.
Het resultaat
Marketingtechnisch ontwikkeld Voor je aan SEO, of je score in Google, kunt werken moet je website goed gebouwd zijn. Woorank gaf ons volgende score:
Kwaliteitscore
We zijn fier op ons werk en leveren dan ook topkwaliteit af. Onze sites en apps worden getest tot ze voldoen aan onderstaande kwaliteitseisen.
Snelheid Bij het opladen van afbeeldingen zorgt Drupal dat deze automatisch geoptimaliseerd worden voor web. Daarbij werken we Mobile First waardoor pagina's op smartphone en tablet sneller laden. Bij elke regel code die we schrijven denken we in termen van stabiliteit en snelheid. En met resultaat! Volgens Google Pagespeed krijgen we een sterke score!