VivesVind de opleiding die bij je past

In opdracht van Bazookas versterkten we de digitale communicatie van VIVES. Met als grootste brok: een nieuwe website.

Met deze nieuwe site maken we grote sprongen vooruit op vlak van:

  • online profilering
  • gebruikservaring
  • marketing en conversie
  • gebruiksvriendelijk beheer van vives.be

VIVES staat voor de warme, vernieuwde hogeschool in West-Vlaanderen. Ze bieden een waaier aan kwalitatieve opleidingen die studenten op campus of op afstand kunnen volgen. Professionals blijven up to date dankzij tal van permanente vormingen en events.

Gebouwd in

Digital Marketing Plan

Voor we startten met bouwen hebben we via een Digitaal Marketing Plan alle doelgroepen, hun noden, hun beslissingsproces, belangrijkste concurenten, kanalen,... in kaart gebracht.

Vives wordt een site die opbrengt!

Dat vives.be een online tool moest worden om bezoekers te helpen een boeiende opleiding te zoeken was duidelijk.

Doelgroepprofielen

Zo zagen we dat 'studenten' op heel wat verschillende manieren op zoek gaan naar opleidingen. Sommigen willen studeren in een bepaalde stad.

Informatie infrastructuur

Voor elk van deze doelgroepprofielen werd vastgelegd welke informatie ze zoeken en via welke pagina's.

Vereenvoudiging

Onderwijs is een complex gegeven. De uitdaging was daarbij om deze complexiteit te vertalen naar pure eenvoud

Aantrekken

Studeren heeft naast het volgen van een opleiding heel veel met sfeer te maken. De fullscreen video wekt de juiste emoties op en schept meteen een aantrekkelijk beeld van hogeschool Vives.

Begeleiden

Studenten of professionals zoeken opleidingen en andere informatie vanuit hun eigen noden. Iemand wil in kortrijk studeren, de andere 'iets met onderwijs', ... De homepagina leidt hen elk naar de juiste pagina.

Overtuigen

Eenmaal op de juiste pagina gekomen zijn we er in geslaagd heel wat informatie op een eenvoudige manier aan de bezoeker voor te schotelen. Er wordt optimaal ingespeeld op elke fase van het beslissingsproces om de bezoeker stap per stap te overtuigen zich in te schrijven.

Inschrijven

Duidelijke 'Call to action's verleiden de bezoeker actie te ondernemen. Op deze manier verwezenlijken we de doelstellingen van Vives zoals 'meer inschrijvingen', 'meer downloads brochures', 'delen op social media', 'meer deelnames aan evenementen', ...

Responsive design.

1
2
3

Contextbalk

Via de contextbalk vindt de student andere relevante opleidingen op basis van de pagina's die hij bezocht en acties die hij op vives.be nam. Hij kan daarbij snel switchen naar andere studiegebieden en opleiden.

Kleur

Maakt duidelijk in welk studiegebied de bezoeker zich bevindt.

Sterke gebruikerservaring en meer conversie!

Indien je ergens op de site hebt aangegeven dat je op afstand wilt studeren of je bv een professional bent, dan toont vives.be een zelfde opleidingspagina automatisch op de meest relevante manier voor deze bezoeker:

  • de juiste contactpersoon
  • specifieke informatie
  • specifieke knoppen en 'Call to action's
Dit zorgt voor een zeer sterke gebruikservaring en meer conversie!

Een waaier van inhoud op 1 site

evenementen

Evenementen

Bezoekers kunnen zich inschrijven voor een evenement via het registratiesysteem.

Promoten
Evenementen kunnen gepromoot worden op de homepage. Daarnaast kan op elke pagina een evenement 'in de kijker' geplaatst worden die relevant is voor de bezoeker. Afhankelijk van de context van de bezoeker wordt het relevante evenement in de kijker getoond.

Specifieke pagina's

  • Evenementen
  • Nieuws
  • Persberichten
  • Permanente vorming
  • Onderzoek
Pagina's zoals evenementen en nieuws kunnen gelinkt worden aan de homepagina, campussen, opleidingen en studiegebieden. Zo kunnen bezoekers via verschillende wegen boeiende informatie terugvinden.

Het resultaat

Bezoekersengagement
+0%
Tijd op de site
0min
Nieuwe bezoekers
+0%
Bezoekers via search
+0%
0%

Marketingtechnisch ontwikkeld Voor je aan SEO, of je score in Google, kunt werken moet je website goed gebouwd zijn. Woorank gaf ons volgende score:

Kwaliteitscore

We zijn fier op ons werk en leveren dan ook topkwaliteit af. Onze sites en apps worden getest tot ze voldoen aan onderstaande kwaliteitseisen.

Snelheid Bij het opladen van afbeeldingen zorgt Drupal dat deze automatisch geoptimaliseerd worden voor web. Daarbij werken we Mobile First waardoor pagina's op smartphone en tablet sneller laden. Bij elke regel code die we schrijven denken we in termen van stabiliteit en snelheid. En met resultaat! Volgens Google Pagespeed krijgen we een sterke score!

0%

Vind je dit een boeiend project?Vertel ons over jouw project.

Mijn naam is
en ik zou graag een gesprek hebben ivmmijn project.Mijn email is
en mijn telefoonnummer is